lørdag 14. august 2010

Øyetull

14. august 2010

Føler meg vel egentlig som en dårlig blogger, men oh well. Hele uka har jeg tilbrakt hjemme mens resten av familien har vært på Kjerringøy. Jeg jobba både mandag, tirsdag og onsdag. På onsdag våkna jeg med et hovent øye og vondt. Så etter mye tull og fram og tilbake fikk jeg kontaktet mitt legekontor og bestilt en legetime. Når sant skal sies var det faktisk mamma som fikk ordna det tilslutt.

Uansett, øyet har ikke blitt noe bedre, men derimot har det stadig blitt værre, så igår, fredag, var det ny tur til legen min, og ble henvist videre til øyeavdelinga på sykehuset. Er snart en gammel kjenning der. Fikk en ny salve. Idag var øyet fortsatt ikke noe bedre, og har nå tatt turen innom legevakta. Fikk nret til øyelegen i tilfelle jeg trenger å dra dit. Utover kvelden har øyet blitt litt bedre, men det er fortsatt helt ekkelt å se på. Utrolig hovent og rødt, og det gjør vondt også. Juhu. Deilig ikke sant? Har forresten noe som heter keratitt, altså betennelse på hornhinna. Tips: Hvis du kan unngå det, ikke få dette tullet med ditt øye, er bare masse styr.

Nå ble det mye snakk om øyne her, og det er jo en av de mange tingene på lista mi over ting jeg synes er veldig ekle. Uansett. Jeg og Sharon har tenkt oss til OL i London i 2012 og i den anledningen har vi leita etter hotell, noe vi ikke har funnet. Det er 2 år til, og det er allerede fult på alle hoteller. Vi skal fortsette letinga, men på tirsdag brukte vi 5 timer på å lete, og vi fant ingen hoteller i vår prisklasse. Oh, Karoline skal forresten også være med:)




Sånn ellers så går "sommer"ferien mot slutten. Skolen starter opp igjen mandag den 23 august. Huff, blir hardt å starte opp igjen. Jeg har fortsatt plass på Bodø og står på venteliste til Bodin. Håper at jeg kommer inn på Bodin, men har en misstanke om at jeg iallefall må starte skoleåret på Bodø. Har tenkt å kjøpe meg litt nye skoleting + klær til skolestart, er jo noe man må ha når skolen starter. Det gir jo litt motivasjon å starte helt på nytt med "blanke ark" for å si det sånn, ganske så bokstavelig igrunn.

Jeg og Sharon har også et ønske om å ødelegge hele Bodø by, og området rundt, så vi har meldt oss på trafikalt grunnkurs, det starter den 25 august, så skal si ifra når det ikke er trygt å være ute i gatene lengre. Idag bestilte jeg den boka, "veien til førerkortet". Skal prøve å få lest litt i den, bare for å gi stakkars, uskyldige Bodøværinger en sjanse til å overleve denne katastrofen. Haha, neida, dette kommer til å gå så fint så.

Hm. Da er det bare 1 ting igjen å si: Jeg leiter enda etter utvekslingsblogger for 2010/2011, så legg gjerne igjen en link:)

4 kommentarer:

  1. Ouch, det øyet ser ikke godt ut ><
    Jeg skal også gjøre Bodø usikkert, bare noen uker etter dere xD

    SvarSlett
  2. klart vi skal ldeøegge bodø by. ingen liker byen, så tror vi gjør dem en stor tjeneste ;-D

    SvarSlett
  3. God bedring med øyet, det så vondt ut ;o
    og lykke til på traffikalt grunnkurs, har vært igjennom det der og det er kjedelig :P

    SvarSlett
  4. Karoline: Neeei, ikke særlig kult;s Haha, herlig ;D

    Shar: Hehe, vi må bare pass på å ha forsikringa i orden;)

    Marion: Tusen takk, det har blitt bedre utover dagen idag, så håååpa det blir helt bra snart! Takk, det kan jo bli spennanes ; p

    SvarSlett