søndag 8. august 2010

Årets første bad


8. august 2010

Etter at kalenderen viste august måned har jeg hatt det ganske så travelt for å være helt ærlig. Jeg har rett og slett vært en smule opptatt. I forrige uke dro jeg en tur til Kjerringøy sammen med mamma og Andreas. Dagene ble brukt til en veldig nødvendig opprydding inne på det rommet som kalles "vevrommet", men som skal bli mitt rom i framtiden. Har sortert, ryddet og bært ut Familien gjennom 40 år, og i tillegg en god del eksemplarer av aviser, andre blader og litt forskjellig. Fant en kjempekul jakke og en blondegenser, som nå er tatt med hjem til byen. Ble faktisk en ganske stor forandring inne på vevrommet, og fikk bært ut alt av julepynt og lignende fra det lille kleskottet som er der, og fikk også starta prosjektet med å male det hvitt der inne, sånn at det er litt enklere å se.


Etter at jeg kom hjem har dagene gått til litt turgåing i finværet, en god del jobb, en tur på Kafé Kafka og idag har jeg, Monika og Rebecca vært på en liten utflukt til Mjelle, og der ble det BADING i havet, og det var ikke en varm liten plass vi bada skal jeg si dere, vi sprang rett ut i "storhavet". Med lofoten i bakgrunnen, og frost i tærne kan vi med stolthet si at nå er årets førte bad, nord for polarsirkelen, tatt.



Ellers har tiden gått med på å nyte de over gjennomsnittet fine dagene her i Nord, gå tur, spise taco, lese i serien Morgan Kane som pappa så varmt har anbefalt. Ellers har jeg begynt å strikke på det som skal bli et lappeteppe, men siden jeg ikke er så glad i å sy sammen lapper lager jeg strimler med 2 forskjellige farger. Håper det blir bra tilslutt:)

4 kommentarer:

  1. Så ut som det va syden bilda nesten xD
    haha, eh men va ikke akkurat syden temp. i vannet:O

    SvarSlett
  2. Det så forfriskende ut :p

    Sv; Hmm, det tror jeg at jeg skal gjøre, fremkalle bilder av naturen her i Norge :)
    Og melkesjokolade er en ting som skal bli med :) Har tenkt litt på det med troll osv. så får se. Jeg har aldri sett noe nordlys, men kan skjønne at de syns det er fascinerende!

    Ja, ikke sant! Er greit å ha noen å snakke med og sånt! Hun virker veldig hyggelig også, så tror vi kommer til å komme bra overens :D

    Reiser den 20. august :)

    SvarSlett
  3. Rebecca: Gjorde faktisk det, men som du sir, ikke akkurat syden temp i vannet nei;o

    Soiny: Tusen takk:)

    Helene: Spennende! Ostehøvel er jo også typisk norsk da;p God tur:D

    SvarSlett