mandag 18. januar 2010

Morgantown

18. januar 2010

På lørdag var jeg, Beth og Susan på bryllupsshopping i Morgantown. Vi dro på en butikk der de har store mengder av alt. De har 20 pakninger med penner, 10 kg's poser med sjokolade, 10 litersbøtter med majones, 600 pakninger med servietter osv. Du skjønte poenget. Der kjøpte vi engangsfat og kopper til bryllupet, og ellers kjøpte vi massevis av tyggis og potetgull og litt sånne kule ting.

Etter shoppinga kjørte vi til downtown Morgantown for å se på WVU, altså et av de støste college'ene i WV. Tror jeg. Er rundt 30000 studenter der. Mens vi var der var det såklart en basketball kamp, så var jo totalt kaos. Susan var student på WVU så hun hadde en liten guiding tur for meg og Beth. Vi kjørte og så de forskjellige bygningene, campusen kinda, og PRT systemet, som er et lite tog på skinner som kjører mellom de forskjellige bygningene mellom timene sånn at folk kan komme seg til de forskjellige klassene raskere.

Woodburn Hall, den gamleste bygninga.
PRT. Dere kan se en sånn liten vogn ca midt i bildet. Er som et slags undergrunnsystem over bakken. Er ute av veien for trafikk osv.

Morgantown

Mens vi kjørte rundt både i bil og PRT så fikk jeg kjempelyst til å gå på amerikansk college. Det har jo ikke mamma og pappa, men tanken slo meg liksom. Får se hva framtiden bringer, eller hva?

Q: Har du lyst å gå på amerikansk college?

4 kommentarer:

  1. Ser ut til at du opplever mye spennende og lærer masse :) Veldig gøy å følge med på bloggen din :) Ja, jeg har lyst til å studere i USA og skal etter planen søke på University of Washington (ligger i Seattle) til høsten:)

    Anne-Mette

    SvarSlett
  2. HEI. Endelig blogg med litt småprat om det du gjør der borte. I helt typisk June-stil. Forfriskende på en heller trøtt morrastund. BRA.
    Klem fra oss.

    SvarSlett
  3. Er ikke amerikansk college VELDIG dyrt da?:S

    SvarSlett
  4. Anne-Mette: Så spennende! Lykke til da:)

    Mamma og pappa: Hehe:) Det va jo bra!

    Emilie: Jo, er ganske dyrt. Men man kan få stipender osv, og jeg tenkte å gå utveksling via en høgskole/universitet her i Norge for å gjøre det enklest mulig!

    SvarSlett