tirsdag 19. januar 2010

svømmestevne

19. januar 2010

Igår, altså Martin Luther King's day hadde vi et svømmestevne. Siden man har fri fra skola på den dagen var stevnet på dagen. Bussen gikk såklart klokken 7:30, så det var kjempetidlig! Menmen. Jeg svømte 50 bryst i en medley, 50 free, 100 free og 100 free i et relay (stafett?).

Tror ikke jeg har sagt noe om dette, men treneren min har funnet på en kjempegod ide. Nemlig at vi skal ha Battle of America. Det er ingenting som egentlig heter det, men siden jeg er utvekslingsstudent, og et annet lag har ei jente som er utvekslingsstudent, skal jeg og hun jenta svømme mot hverandre, i the Battle of America. Vi skal svømme 50 free og 100 free. Treneren er helt gira, vi skal ha norske flagg, vi skal ha nasjonalsang og pokal, vi skal ha massevis av folk. Såå. Hehe. Nervøs ja.

Hun andre jenta, hun er fra Colombia btw, var på det stevnet idag med svømmelaget sitt. Rett før jeg skulle svømme min 50 free så går hun forbi meg og sier "hæhææ, i'm in heat 3". For dere som ikke vet noe om svømming, hvis det er mange folk i samme event (feks 50 free) har de flere heat, og de med samme tid svømmer sammtidig, og jeg var i heat 2, hun i heat 3, noe som i teorien betyr at hun er raskere enn meg. Men uansett, hun gikk forbi meg og sa det, og da ble jo jeg såklart drittsur og irritert og tenkte jo at "man kødda faan ikke med en nordlænning". Ups. Slo min egen beste tid med 2 sekunder, og hennes beste tid også:) Så for tiden har jeg en bedre beste tid enn henne i 50 free!

En stund senere hadde jeg 100 free, slo min beste tid med 4 sek, og hennes beste tid også, men hun fikk en ny beste tid da, så er et par hundredels sekunder i forskjell. Skal trene hardt sånn at hun kan ta den ekkle attituden sin og gå en annen plass! GRR! Uansett, det var dagens svømmehistorie. Og nevnte jeg go Norway!



Q: Hva synes du om svømming?

4 kommentarer:

  1. Wow :D Så bra at du slo tidene dine, gratulerer. Nordmenn er best, ingen protest! Krysser fingrene for deg i Battle of America. Jeg elsker å svømme og bade, men jeg er ingen delfin x)

    SvarSlett
  2. Tjohei. Her ska det svømmes, kjempes og DU ska vinn. Nå blir det full insats, og så svømmer du fra ho andre jenta og VINNER. HEIA JUNE.
    Vaskeekte klem fra oss.

    SvarSlett
  3. gud , æ gleda mæ til den dær battle of america ;D
    du e flink ;D
    -shar

    SvarSlett
  4. Lise Marie: Ja, tusen takk! Faktisk ganske fornøyd selv:) Hehe, jeg også elsker å svømme/bade!

    Mamma og pappa: Bra noen har trua! Takktakk:)

    Shar: takk shar, du gleda dæ ja, treng litt svømmetankeoverføring fra dæ:)

    SvarSlett