tirsdag 26. januar 2010

heiheihallå

26. januar 2010
Formen er bedre. Kan nesten ærlære en feberfri dag, nesten. Hadde 2 hour delay idag, siden det var snø ute:) Klassene mine går ganske greit så langt, har snakka litt med folk i de fleste av de forskjellige klassene mine. Skal fortelle litt mer om 2nd period - LIFE. Denne klassen har jeg Mrs. Blake. Hadde henne forrige semester også. Hun er kjempekoselig, og jeg hadde egentlig study hall 2nd period, men hun sa at hvis jeg ville kunne jeg være hjepelærer for henne i hennes 2nd period, hun har nemlig en klasse der studenter som er litt slow lærer om dagligdagse ting som å lage mat, oppføre seg, være høflig, hvordan man viser følelser osv, rett og slett en klasse om hvordan livet bør leves. Sa ja til dette, og bestemte meg for å se hvordan det kom til å funke. Det er en fantastisk klasse, alle er sammensveiset og høflige mot hverandre, alle gir komplimenter og er rett og slett hyggelige. Idag fortalte Mrs. Blake at jeg er fra Norge, så vi brukte hele dagen på å snakke om norge, bensinpriser, Cabela's, penger, mat og sånt. Koselig synes nå jeg. Synes det er kjempeartig når folk er interesserte i meg og min bakgrunn.


På slutten av timen kom en annen hjelpelærer, hun er der for spesielt en elev, bort til meg og sa at hun var glad jeg viste forståelse for spørsmålene noen av de spurte og at jeg var flink å svare seriøst på alt. Well, truth is... alle spørr de samme spørsmålene. Disse elevene kom med flere mer intelligente spørsmål enn andre i mine vanlige klasser har spurt om. Feks de spurte hva pengene i Norge heter, hva navnet på skolen min er, hvor mye bensinprisen er, hva folk tjener, om vi har Walmart, normale folk har spurt meg om vi har biler, gress, internett, om jenter har mensen og sånne ting, så vet ikke hvem som skal kalles slow til tider.

dette bildet er 1 år gammelt, nøyaktig:)

Q: Ville du vært hjelpelærer for en time om dagen hvis du fikk muligheten?:)

4 kommentarer:

  1. HEI. Kor spennende å få ei sånn utfordring,som å få være hjelpelærer. Tror du har masse å lær dem.Blir spennende å hør videre. Godt at du begynn å bli bedre av hoste og feber.
    Klem fra oss.

    SvarSlett
  2. arti,å vær hjelpe lærer. ja,det kunne æ godt tenkt mæ.
    ado

    SvarSlett
  3. Det er så mye rart folka der borte spør om altså! Rart! Jeg ville vært hjelpelærer ja, det er alltid koselig å hjelpe andre! :)

    SvarSlett
  4. Mamma og pappa: Jepp. Får se kordan dette går:)

    Oda: Ja;)

    Lise Marie: Haha, ja, de spørr om de dummeste ting!

    SvarSlett