fredag 11. september 2009

9/11

11. september 09

Absolutt aller først av alt må jeg si gratulerer med dagen til IDA, bursdagsbarnet! Håper du har hatt en flott dag hjemme med mange bursdagsgaver, klemmer og kake!




Idag er det 8 år siden det største terrorangrepet på USA noen sinne. På skolen idag hadde vi 1 minutt stillhet, og sånn ellers har de fleste lærerne i en eller flere sammenhenger snakket om det som skjedde. I psychology timen min idag fortalte læreren vår om hvordan hun husker 11 sept. 01. Hun hadde undervisning med en klasse da en av de andre lærerne kom springene bortover gangen og inn på alle klasserommene mens hun sa" we're under attack! turn on the tv!". Læreren min fortalte også at etter den dagen får hun frysninger hver gang noen kommer låpende på høyhælte sko (med andre ord ikke en vanlig hendelse). Ikveld har vi også sett div "remember 9/11" osv programmer. Siden jeg er den emosjonelle personen som jeg er sitter jeg der med klump i halsen og tårene på good vei. Klarte å holde meg idag, men det var jammen bare såvidt.

Nok prat om det. Kjenner jeg får en klump i halsen bare av å skrive om det nå, selvom det sannsynligvis er den terrorhandlingen som allerede har fått mest oppmerksomhet er det også ganske sykt at noen kan gjøre noe som det. Uansett, ferdig med dette, kan heller snakke litt om cross country!

Har mitt første løp imorgen, bussen går kl 7, dvs at jeg er oppe klokken 6. Jippi. Er forresten på vei i seng nå, må jo være våken og uthvilt. ehm, til imorgen! Jea, er så nervøs at jeg er på nippen til å dø allerede, så dette kan jo bli veldig -morsomt-. åhh. jaja. Kan bare si enting, imorgen kommer det bilder, nesten garantert! En ting til om cross country, igår var trenerne driiitsure pga de hadde "spionert" på oss mens vi trente, vi trener i et veldig kupert terreng med mye trær osv, så er ingen som ser oss når vi trener, så mange av de på laget går en god del, og dette fikk såklart trenerne med seg da de spionerte på oss. Og de var SINTE. "Is this how you are going to show your Monarch Pride? if you dont think it's necessary to run/stretch you can start your own cross country team, and set up your own tent, and make your own uniform with university of nowhere, i dont care, im just saying that if you are going to be walking, thats your problem!" osv. Må bare få si at jeg faktisk jogga hele tiden utenom på toppen av 1 bakke da jeg stoppa for å strekke, og etter en laang strekning i steiksola der jeg gikk sånn 10 meter for å få igjen pusten. Så er faktisk ganske stolt av meg selv. Og sånn btw, treneren kom å snakka med meg etter på å sa at det ikke gjalt meg, fordi at jeg bare har vært med på laget i sånn 2 uker, og at jeg ikke har trent hele sommeren liksom! Så det er jo godt å høre!

Her er forresten et bilde av skolebussen min, og utsikt over Moundsville, et par hundre meter fra huset jeg bor i. Stjelte det fra Facebook-profilen til Domenico, en av de andre utvekslingsstudentene i området!


Kommer kanskje en videoblogg snart dere, hvis jeg finner ut hvordan jeg gjør det, noe som absolutt ikke er sikkert. Men dere får bare leve i håpet imens!

Idag har jeg vært på skola som sagt, og på Cross Country, også var vi å spiste ute, Susan er også her, hun skal også komme på løpet imorgen. Nervøøøs. Vi spilte minigolf idag også, og som vanlig ble jeg sist! Og jeg klarte faktisk å peise til ballen, slå den inn i min egen fot, slå den bak meg (dvs av bana, BAK meg) jei, såå, vi hadde det iallefall morsomt, som jo er det viktigste!

2 kommentarer: