onsdag 26. august 2009

Første skoledag overstått!

26. august 2009

Hei:)

Overlevde første skoledag og cross countrytrening, bare sånn at alle vet det:)

Satt på med Doug hele veien til skola, så slapp å tulle rundt med skolebussen osv, så det var flott:) Heldigvis kunne jeg gå hvor jeg ville får klokka ringte, så kunne gå opp til skapet mitt å knote med å få det opp uten forstyrrelser! Gikk veldig bra faktisk:)

I første time hadde jeg Travel West Virginia, satt sammen med 2 seniorjenter, skulle egentlig sitte sammen med den ene jenta jeg kjenner, men læreren satte meg sammen med de to jentene siden vi alle 3 er senior. Det var jo koselig gjort, utenom at de 2 jentene satt å prata og var skikkelig negativ og sukka og stønna over alt læreren sa, så jeg klarte nesten ikke å følge med pga jeg hørte to (tre) forskjellige personer snakke.

Etter det var det homeroom, læreren der er rimelig spesiell, litt sånn hippieaktig, men veldig koselig synes nå jeg. Har henne iiii civic/govt også. Tror det kommer til å bli ca yndlingsklassen min.

Hadde engelsk sammen med den andre utvekslingsstudenten på John Marshall, Gi? fra Brasil. I engelsken skulle alle skrive noe de andre ikke viste om dem selv på en lapp, så det var litt artig. Læreren virker veeldig koselig i engelsken også!

Etter engelsk var det civic/govt, vi gjorde ca ingenting, bare snakka litt om alt og ingenting, jeg måtte vise hele klassen hvor på kartet jeg bor til vanlig:) Snakka med sånn 3-4 jenter i den klassen, fikk mobilnret til hun ene, men vet liksom ikke hva jeg skal sende melding å si uansett, men skal prøve å sette meg med noen av dem imorgen.

Conceptual Math var det neste, og læreren snakka litt merkelig, så hadde problemer med noe av de han sa, selvom jeg satte meg på første rad. Snakka ikke med noen i den timen utenom helt på slutten, spiste lunsj med hun ene av de jeg snakka med. Hun sa ikke et ord til meg, og vi spiste i Nortg Commons, og det er der alle de merkelige, alle emoene, alle outsiderne, redneck'sene og de som røyker hasj osv, såå tror det blir south commons imorgen ja!

Etter lunsj hadde jeg spansk, læreren er fra Costa Rica elns, så er endelig ikke den eneste med merkelig engelsk! Han virker som en veldig bra lærer, tror vi kommer til å ha det gøy i de timene!

Etter spansk var det hmn anat, som er om kroppen osv tror jeg, tror dette kommer til å bli det vanskeligste faget, likte læreren ganske godt, og tror det er mange hyggelige i den klassen, men tror det faglige kommer til å ta masse tid jaa!

Det siste faget er Psychology, som sannsynligvis kommer til å ta nest mest tid etter hmn anat, så tror slutten på skoledagen kommer til å bli tung. Menmen, må bare lese mye og følge godt med, var litt artig, da jeg sa til læreren at jeg var fra Norge helt på slutten av timen, sa hun skiiiiikkelig sakte" oh - do - you - understand - me ? " og vifta med hendene og snakka såååå sakte, artig!

Rett etter skola var det cross country trening, ALLE var kjempekoselige! Husker såklart ingen navn, men jeg var helt døøødssliten! På slutten av treninga fikk alle uniform, singlett, shorts, bukse og en slags overtreksgenser, ganske morsomt! Kommer bilder, men det er til vask nå:)

Skal snart dra på Walmart og kjøpe skoleting:)

6 kommentarer:

  1. vrka som du har det bra...mn ka e cross country? æ trudde du hadde tenkt å meld mæ på uesansk speider?
    oda

    SvarSlett
  2. Spennende. Så gikk det bare bra, og første skoledag er over.Lykke til videre med studiene. Treningen hørtes jo også bra ut. Blir spennende å høre videre. Kos deg. klem.

    SvarSlett
  3. Du e så tøff! :D

    Kos dæ masse masse :D

    SvarSlett
  4. Oda:

    Cross Country e jogging/ slaags orientering:)

    Mamogpap: Takk,jada, gikk bra!

    Thea: Høhøh, jaa, det skal æ<3

    SvarSlett
  5. Hva er egentlig Cross Country? : )

    SvarSlett
  6. ops, så ikke at du hadde svart på akkuratt det samme spørsmålet over :p haha :)

    SvarSlett