torsdag 27. august 2009

Andre dag på skola

27. august 2009

Idag gikk skola litt enklere, var litt enklere å finne fram, var litt mer vant med at alle kakler ivei på engelsk, og fant til om med skapet etter sånn 2 forsøk kanskje. Muy bien!

Skrev innlevering i travel wv, gjorde ingenting i homeroom, utenom å snakke med læreren om hvor jeg har vært og om hennes flyskrekk, hadde engelsk der vi bare gikk gjennom reglene, hadde government der vi brukte 45 min på å finne ut hva leseboka heter, hvem som har publisert den, forfatteren og sånne ting, satt sammen med 3 andre som hjalp meg, men jeg ble faktisk ferdig før dem, hm. Hadde matte, der vi snakka om forskjellige tallsystemer, altså, med 10, 12, 60 osv.

Spiste lunsj i den andre kantina idag, var mye bedre. Spiste sammen med ei fra travel wv, ei fra engelsken og ei fra psychology'en, og snakka litt med ei fra cross countryen. Etter lunsj var det spansk, jeg var sånn den eneste som rekte opp hånda, så var veldig flink! Juhu! Spansklæreren er genial forresten! Etter spansk hadde jeg anatomi, og vi hadde en pre-test.. Jeg hadde ikke skjønt bæææra om det var på norsk engang, så etter timen gikk jeg rett til rådgiveren og fikk byttaa det om til life relationship eller noe sånt, så satser på at det blir bedre! I siste hadde jeg psychology, vi brukte den delen av timen jeg var der (var hos rådgiveren), på å grupere oss etter hvilke sko, hvilken pizzatopping, hvilken pizza-plass vi liker best osv, og det var noen jenter i klassen som var helt i hundre, de spurte meg om å si alt mulig på norsk, og etterpå hyyyla de "Awesomeeeeeee!"


Etter skola var det rett på Cross Country trening. Jeg jogga sammen med hun samme som igår, kjempekoselig og motiverende å jogge sammen med! Vi jogga (hun klarte det) 2 miles uten å stoppe, jeg måtte gå et lite stykke pga varmen og luftfuktigheten(og min generelt dårlige form), gikk endel på tilbake turen, men var fortsatt døøød da jeg eendelig kom tilbake til skola.

Var hjemme sånn halv 6, spiste middag også kjørte vi til Wheeling for å handle blomster til søndagen - alle utvekslingsstudentene skal til vårt hus og bli kjent og for det sosiale - 18 stk og vertsfamiliene, pluss at Nick, Susan osv også skal være her! Vi skal kanskje prøve oss på møsbrømlefse lørdag, får se!
Har fått et par dumme spørsmål /kommentarer:
- snakker dere spansk i norge?
- wow, det er jo rett ved siden av europa!!!!!
- har dere pingviner i hagen og sånt?
- så du har aldri sett snø?

7 kommentarer:

  1. Du må ikke si at det var en bombe at du ville få slike spørsmål. Flere amerikanere ville ikke ha funnet USA på kartet om det hadde vært en stor rød ring rundt det engang! Og sånn går nu dagan.

    SvarSlett
  2. høres bra ut. Men æ vil ha flere BILDA. Skal send dæ en mail snart med bilde- oppdatering her hjemme fra.


    Masse klemme i fra Sharon og Karoline <3 <3 <3 <3 <3 <3
    ps: må snakkes på skype snart

    SvarSlett
  3. ja, som ho karo si,flere bilda...mmmmøsbrømlefse...æ tenkte å prøv tidligere i år, mn det ble for vanskeli pga ingrediensan...
    kos dæ i helga..
    nu ska æ snart tilbake på skola, t noe som hete festival de la voz, det e mindre invikla enn det høres ut, det e bare masse folk fra skola som ska syng, blant annet ei vænnine av mæ , har tenkt å ta bilda..
    oda

    SvarSlett
  4. USA... Errr... Georgia.. That's a state, right? I'm pointing at the country Georgia in Europe, you say? Oh well.. Then... Errr.... Here? No?...

    SvarSlett
  5. Marie: Man kan begynn å lur av og til, men de har noe fornuftig og si også, og de e 1000 ganga så høflig og hyggelig som nordmenn flest (til demmers forsvar).

    Espen: Det e mulig at du har et poeng der jaa, men artig e det nu uansett, kanskje ikke for dem, men æ syns d e hysterisk artig til tider, ikke at æ e så god i geografi, men æ kan til en vær tid plaser mæsjøl på verdenskartet, sånn ca.

    Karoline: Høres dødsbra ut;¤ det kommer bildaa, men kameraet mitt har tatt sitt siste bilde, men kommer kanskje bilda fra imorra, cross country meeting:)) får sjå :)
    Skype jaa, problemet e bare at æ ekke hjemme før halv 6 - 6 tida i ukedagan pga skole og trening rett etterpå, men vi kan jo prøv å avtal en dag eller noe sånt:)

    Oda: Bilda kommer, e bare litt treig! Jaa, får se kordan prosjekt møsbrømlefse går! Høres spennanes ut! Kordan går spansken ? Kos dæ videre:)

    Espen: ehm, haha x) æ leste en sånn motivational poster engang, men huska ikke ka d va om, eller, d va om georgia og kordan georgia d va snakk om, elns..

    SvarSlett
  6. haha, for noen spørsmål :P
    Er det noen som har tysk der? : )

    SvarSlett
  7. Jaa, vet, mange er rimelig artige for å si det sånn!

    Tror ikke det er noen som har tysk nei, men vi har spansk og fransk:)

    SvarSlett