torsdag 16. juli 2009

Under 3 UKER

16. juli 2009

Jeg har herved vært på Middagshaugen! Har aldri gått lengre enn til utskikspunktet, før på tirsdagen da. Så gratulerer til meg selv! Det var en slitsom tur, men utsikten var kjempefin fra toppen!



Igår var jeg, mamma, Andreas, tanta, onkelen og søskenbarnet til mamma på Karlsøy, ei øy ca 15 min med båt utenfor Kjerringøy. Bestefaren min vokste opp på denne øya for maange år siden. Vi gjorde egentlig ikke så veldig mye, så på huset, de har begynt å pusse det litt opp innvendig, og ellers var vi litt rund på eiendommen, også var vi å så på et slags naust som bestefar bygde i sin tid. Mamma har store planer om å bygge det om til hytte engang i tida, og det kan faktisk bli ganske fint, utenom at det ikke er vann eller strøm der, og at man må ta båt for å komme seg dit..

På vandringen vår fant vi litt moltebær, som ble nøye fotografert. Ellers var vi å så borte ved "Gulinestua", Guline var tanta til bestefar, og huset hennes er halvveis rast sammen, og derfor veldig spennende å se på, synes jeg, og det har jeg alltid synes, men nå er det mer rast sammen enn forrige gang jeg var der, nå kan man ikke lengre gå inn i huset, før kunne man til og med på opp i 2 etasje, men nå hang 2 etasje i 45 graders vinkel ned i rommet under, og hele huset så egentlig rimelig falleferdig ut.




Vi dro hjem igjen rundt i 3 tida, og resten av dagen ble brukt til slasking, Harry Potter lesing, og enda mer slasking. På kvelden var jeg og mamma en tur borte hos slekta og så på lammene de hadde der. De var kjempesøte, og de begynte å si "bææ" hvergang det var folk i nærheten.

Her er forresten bilde av klesstabelen Wanja var så snill og gi til meg! Tuuusen takk:D


Dagen idag har egentlig ikke blitt brukt til særlig mye, lest i Harry Potter, også måtte jeg og Andreas stable ved! Også var vi innom slekta og hilste på søskenbarnet til mamma som normalt bor i Trondheim, og ellers var vi innom mormor før vi dro hjem igjen. Imårra er det Harry Potter, også fåt jeg tilbake MIN telefon, som er ferdig på reprasjon, og forhåpentligvis frisk.

4 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har fått familie! Når ble du plassert? :)

    Søte lam!

    SvarSlett
  2. Det kan du trygt si! Jeg reiser med Aspect, jeg også :) Selvfølgelig, bare hyggelig!

    SvarSlett
  3. Jeg venter fortsatt spent på familie og plassering, og vet ingenting om avreisedato. Veldig mye usikkerhet! Skal ikke på forberedelseskurs, og det angrer jeg på at jeg ikke meldte meg på :(

    Hvilken dato reiser du? Skal du på kurs i NY?

    SvarSlett
  4. Får håpe det er rett rundt hjørnet, ja :)

    Det synes jeg var smart av deg. Jeg synes det er beroligende å tenke på at jeg kan dra til NY senere selvom jeg ikke skal på forkurset :) Hvor skal dere på ferie? Nei, tiden flyr!

    SvarSlett