fredag 17. juli 2009

Fausk

17. juli 2009
Idag ble jeg vekt ganske tidlig av mamma. Men jeg bestemte meg for å droppe hele byturen og sove videre, siden jeg nesten ikke fikk sove inatt, og bråvåkna hele tiden. Da jeg sto opp en goood stund senere hadde ikke mamma og Andreas dratt enda. Jeg bestemte meg for å bli med, så jeg prøvde å forte meg så godt som jeg kunne. Såklart klarte jeg og Andreas å starte en lattelig krangel om hvem som skulle sitte framme i bilen, som endte med at jeg klorte Andreas på ryggen (med et uhell) og jeg måtte sitte bake i bilen og være dritsur. Jau, velkommen til familien. Først kjøpte vi Sims 3 til Andreas, også dro vi inn til byen og jeg fikk tilbake MIN kjære mobil. Forhåpentligvis er den friskmeldt nå!

Mamma og jeg bestemte oss for å dra til Fauske. Turen til Fauske gikk veldig bra, og da vi kom hjem klarte jeg og forstå meg på parkomteteret helt av meg selv (selvom jeg ikke skjønte hvor jeg skulle putte på pengene først... ). Etter kanskje 5-10 minutter ble jeg plutselig kjempesvimmel, begynte å kaldsvette og følte meg rett og slett ikke bra i det hele tatt. Gikk rett i ting, støtta meg i mamma osv. Vi forta oss inn på nærmeste matbutikk der vi kjøpte salat, bolle og sjokolade, før vi gikk og satte oss i bilen. Når blodsukkeret var tilbake til normalt gikk vi inn på deet kjøpesenteret vi hadde funnet oss, nemlig Amfi?!. Inne på Cubus fant jeg VERDENS nydeligste kjole, og den kosta bare 100 kr, men jeg fikk ikke lov å kjøpe den for mine egne penger. GRR! Hele bilturen hjem ble kaos. Jeg satt å stor tuta og kjefta og smalt og sutra og lagde et større sirkus ut av at jeg ikke fikk kjøpe kjolen.

Da jeg, pappa og Andreas skulle kjøre inn til byen for å se Harry Potter måtte vi stoppe på City Nord sånn at jeg kunne sjekke om de hadde kjolen "min" der. Og det hadde de! Egentlig hadde de ikke denne kjolen inne i Bodø, så det var rimelig flaks! Noen hadde bytta inn akkurat den kjolen i akkurat den riktige størrelsen, som jeg kjøpte - det var rett og slett skjebnen! Kjolen er kjempefin, og definitiv en av de tingene som skal med i kofferten til USA!


Som sagt var vi å så Harry Potter. Filmen var helt grei den, hadde forventa bedre, så ble egentlig litt skuffa. Hovedgrunnen til at jeg ble skuffa, var at det var så mange ting som ikke stemte med det som står i boka, men alt i alt var filmen helt grei, og for middels interesserte er det nok en flott kino-opplevelse!


Harry Potter er forresten kjekk nok til at det ikke gjør noe om filmen ikke var verdens beste! Det eneste han kunne spart seg for er de "fantastiske" brillene. Nå er klokka over midtnatt, som vil si at det er hele 18 dager til jeg drar.

Imorgen skal jeg grille hos Siri, gleder meg masse:)

2 kommentarer:

  1. utrolig fin kjole <3
    va filmen bra?

    SvarSlett
  2. Tusen takk, æ syns også det, derfor æ lagde sånn scene for å få den!

    Filmen va helt grei den, ikke kjempebra, men ikke kjempedårlig heller liksom;p

    SvarSlett