lørdag 11. juli 2009

Da sitter jeg her

11. juli 2009

Igår dro jeg og mamma til byen. Først var vi innom på City Nord, der kjøpte vi litt bursdagsgaver og sånt, også kjøpte jeg meg et sølvfarget brilleetui. Det kosta bare 30 kr, så var et godt kjøp:) Noe som er litt ironisk er at jeg har 2 par med solbriller, det ene parret fra H&M, og det andre fra Cubus. Det brilleparret som er fra H&M har brilleetui fra Cubus, og brillene fra Cubus har etui fra H&M. Så vet alle det. Etter at vi hadde vært på City Nord dro vi videre inn til byen, der kjøpte jeg meg nye sko. De hvite jeg hadde ble jo ødelagt, og etter det har jeg vært på intens leting etter nye, hvite sko. Det fant jeg, selvom den ene skoen er gul, og den andre hvit. De kostet egentlig 249, men var satt ned til 179, og siden det var litt forskjellig farge fikk jeg de for 99, så var fornøyd med det: ) Tar sikkert ikke lang tid før den andre er like gul.



Resten av dagen ble egentlig ikke brukt til særlig mye fornuftig. Hadde taco til middag, og jeg forspiste meg såklart - det gjør jeg jo alltid! Dro til Thea på kvelden, vi så "The hottie and the nottie". Bra film, det eneste som ikke var så gøy var at the Nottie het June da. Menmen, hun ble jo ganske søt etterhvert:)

Etter filmen satt jeg og Thea å så i 4-5 syden kataloger. Vi har bestemt oss for at vi ikke skal til Bulgaria eller Tyrkia, og at vi heller ikke skal utenfor Europa, som feks til Egypt eller Thailand. Også har vi funnet ut at hotellet ikke trenger å være så veldig bra, bare det er et helt ok hotellrom med aircondition, kjøleskap og dusj er vi fornøyde. Ellers skal vi ikke til noe stor festeplass som Ibiza eller noe sånt, og hotellet bør være i nærheten av havet og sentrum, og det må være basseng. Men vi har funnet ut at vi skal begynne å se på sydenreiser på slutten av våren/heelt på begynnelsen av sommeren til neste år, også bare betsille det beste vi finner da. Ellers har jeg funnet ut at jeg må begynne å spare penger, med tanke på at jeg skal til USA, og hvis vi skal på denne sydenturen i tillegg, har jeg en liten følelse av at mamma og pappa ikke blir særlig begeistret om de må betale... Såå, er bare å begynne å spare for meg.

Ellers er det 24 dager til jeg drar over dammen nå, og jeg begynner virkelig å merke det på magefølelsen og nervene! Lille June skal snart ut i verden på egenhånd. Hvem skulle trodd det?! Har enda ikke begynt å tenke på pakkinga i det hele tatt, det eneste jeg vet, er at min koffert er ødelagt, så jeg skal bare pakke i den blå kofferten, også skal jeg heller kjøpe ny koffert der borte. Eller, jeg tror jeg vet det, men er ikke helt sikker enda. Huff, gruer meg til å begynne å pakke, kommer til å bli et kaos uten sidestykke. Frøken "det e sikkert kjekt å ha" skal pakke for 10 mnder. For å si det sånn: for 1 uke på Kypros (der man bare trenger sommerklær) hadde jeg med 19,8 kg på flyplassen. Og det var det som var i kofferten, hvis du regner med håndbagasjen i tillegg...

2 kommentarer:

  1. Hehe, endeelig hvite sko ;P
    Ikke tenk så mye på pakkinga, det ordna sæ nok ;-)

    SvarSlett
  2. Jaapp, endelig! Men de e litt stor da, men hvite sko e hvite sko, selvom den ene e gul da..

    SvarSlett