torsdag 25. juni 2009

Nå er det ikke lenge igjen !

25. juni 2009

Heisann:) Idag har vært en rimelig effektiv dag. Sto opp tidlig, rundt 9. Kanskje litt over det. Så kjørte jeg og mamma til byen. Det første stoppet var Bodø Politistasjon der jeg fikk skaffet meg et nødpass, siden jeg må lever inn passet mitt på ambassaden, dagen før jeg drar til Kypros. Men nå er heldigvis dèt problemet ute av verden. Etter nødpassfiksingen, dro vi rett til en fotograf her i byen, og fikk tatt passbilder til visumsøknaden, håper virkelig de er gode nok, hvis ikke blir jeg veldig sur, men de sa at de hadde gjort det før, så det skulle gå bra da:)

Etter passbildene dro vi rett opp på postkontoret, der fikk vi postet et brev til Aspect med karakterene fra vårterminen. I tillegg fikk vi oss også en sånn konvolutt med porto og alt som også skal til ambassaden. Etter DET dro vi ned på apoteket, der kjøpte vi antibac, gnagsårplaster, ibux, naproxen, idoform og det meste: ) Så nå burde jeg være godt forberedt på en god del. I tillegg var jeg å skreiv ut alle flybillettene, som er en god del, så nå har jeg det også iorden.

Pappa henta meg i byen, og vi dro innom City Nord, der kjøpte vi sånn pute til å ha hvis man skal sove oppreist uten å knekke nakken eller irritere vettet av den man sover mot. Er veldig kjekt både til bilturer, togturer men også til lengre flyturer. Så det er definitivt en ting jeg trenger. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde fått brev fra lånekassa. Men istedefor at jeg fikk vite hvor mye jeg får i stipend ogsånt, fikk jeg brev om at de manglet dokumentasjon. Og den ble faktisk sendt sånn rundt den 9 juni kanskje. Kjenner jeg blir irritert! Menmen, sendte mail til de, og håper jeg får ordnet opp i alt dette snart: ) Nemlig!



Da jeg kom hjem var det chilling på altanen med is og kakao og det meste. Klarte såklart å velte koppen med kakao, så måtte lage meg en ny. Pluss at pappa ikke ble særlig glad, og det ble igrunn ikke jeg heller, er så typisk. Kaloribombe.com sa du?


Idag leste jeg forresten på an.no at IKEA-sjefen ser på en konkret plass i Norg-Norge for å bygge en ny IKEA. Jeg krysser både fingre og tær for at denne plassen er Bodø/nærheten av Bodø. Han sjefen sa at det måtte være rundt 300000 mennesker innenfor en radius på 2-3 timer, men tror ikke de er helt klar over avstandene i Nord -Norge. Men iallefall, tror ikke det er en eneste plass nord for Trondheim der man finner 300000 mennesker innenfor en radius på 2-3timer. Men her i nord-Norge kunne de godt tatt den radiusen ha blitt endret til kanskje 5 timer i radius, fordi det er bedre å reise 5 timer for å komme til en Ikea enn å ta tog/fly til nærmeste Ikea, som tilfeldigvis er i Trondheim...

Over til noe annet: Nå er det -virkelig- ikke lenge igjen til Kyprosturen! Gleder meg så mye at jeg tror jeg blir gal. E.T og jeg og en til, Lasse, skal ha Norsk kveld der nede, og dette tror vi blir ganske så bra! Både hallingdans, sjokolade, brunost, norsk musikk og også spekemat og laks(!). Dere får sannsynligvis høre mer om dette eterhvert: )

2 kommentarer: