torsdag 28. mai 2009

Matematikk - kunsten å lære

28. mai 2009

Nå har vi snart gått over i juni, måneden når sommerferien kommer. I følge lærerne våre så får vi sommerferie den 12 juni, også må vi komme på skola 1 dag i uka etter for å få karakterene. Wuhu. Det er ikke lenge igjen til ferien nå. Men før sommer'n så har jeg en mattetentamen, en framføring i geografi, en framføring i engelsk og en spansktentamen. I tillegg er det massevis av avspasering, studieøkter, tjilledager, grilling og kanskje til og med en muntlig eksamen. Hadde jo vært typisk min flaks å komme opp i naturfag muntlig da. Blir rimelig sur om jeg kommer opp i naturfag, eller i det hele tatt i bunn og grunn.

Idag på skola var jeg egentlig syk, hadde feber, så gikk rundt med en svæær ullgenser og følte meg passe lur. Men siden vi bare hadde 4 timer bestemte jeg meg for å holde ut. I norsken fikk vi tilbake norsktentamen, nynorsktentamen, annet arbeid i norsken, og vi fikk vite terminkarakteren i bokmål og nynorsk, altså de skriftlige norskkarakterene. Må si meg fornøyd med dem ja. Sannsynligvis må jeg bare skravle på i norsken for å få samme karakteren i muntlig.

Imorra er det mattetentamen. Jeg kan være ærlig (mest med meg selv egentlig ) å si at jeg har ikke øvd. Ikke en ting, i hele dag har jeg sittet og sett på matteboka, sovet, vært på butikken og slappa av. Matten går veldig dårlig har jeg en følelse av, men føler ikker at det går dårlig heller da, men jeg blir "fornøyd" med en 3'er på mattetentamenen nå. Egentlig blir jeg ikke fornøyd, men jeg har nok selvinnsikt til å forstå hvorfor jeg ikke får mer enn 3 dersom det blir tilfellet. En av grunnene kan jo feks. være at jeg sitter her istede for å faktisk lese på regler, repetere oppgaver eller sove.

Imorra etter mattetentamenen er forresten noe jeg gleder meg stort til. For det første er jeg ferdig med mattetentamenen, og for det andre så skal jeg vi på klassetur. Tror det blir veldig gøy, og kameraet skal definitivt være med i bagagen. Jess. Men nå skal jeg hoppe i dusjen, også skal jeg gå å legge meg, med matteboka under pute. Får håpe det skjer litt tankeoverføring fra matteboka til meg i løpet av natten. Nemlig.

Slenger med noen randome bilder:

Ida sin mat.


Megselv!!!!! Se på blomsten i håret mitt: ) For ikke å snakke om; se på håret mitt!!


Havet fra naturfagsdagen, mandag.

2 kommentarer: