søndag 8. mars 2009

Snøhuletur

8. mars 2009

Denne helga har jeg vært på snøhuletur, utenom at hele turen ble litt amputert. På lørdagen møtte jeg opp på HuMør senteret klokka 9, med sekken, skiene og alt ferdig pakka og klar til tur! Kjørte opp til Jakobsbakken, og gikk et lite stykke på ski. Det var faktisk ikke så veldig kaldt ute, men det var en god del med vind, så det føltes som ganske kaldt. Men jeg bestemte meg for å ikke fryse, så hadde det nesten ikke kaldt i det hele tatt, utenom før vi begynte å gå, og noen ganger ble det litt kaldt, men vil si at dette har vært en over middels varm tur, forholdene tatt i betraktning.

Da vi var så godt som ferdig med snøhula, hadde bare litt "finjustering" og polering av taket igjen, før vi var ferdig, oppdaget vi en stooor sprekk i den samme snøhaugen som vi hadde gravd snøhule i, så vi bestemte oss for å ikke sove der. Bedre å være på den sikre siden. Vi pakka sammen, og gikk på ski ned til Jakobsbakken. Der venta vi i et par timer mens vi fikk vite at vi kunne få låne en slags leilighet nede i selve Sulis, der sov vi inatt, og der lagde vi taco, pannekaker og spise appelsin, hadde systemleker og hadde det trivelig. Vil si at alt i alt var det en ganske koselig tur med litt action.

Sprekken ;o


Inni snøhula


I bakgrunnen ser dere de 2 inngangene til snøhula. Det var på høyre siden av inngangene at sprekken var.


Utsikten


Meg; p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar