søndag 22. mars 2009

En god tittel er ikke nok

22. mars 2009

Først en liten kommentar til overskrifta: Fant ikke på noe, så googla tittel, og tok den beste jeg fant;)

Selv om det ikke har skjedd så fantastisk mye siden forrige gang jeg blogga, har jeg faktisk flere ting å formidle til den store verden i dag. Faktisk så mange ting at jeg skrev liste mens jeg spiste frokost (pizza).

I går formiddag våkna jeg klokka 11 for å dra til byen. Jeg, mamma og Andreas var i byen. Vi kjøpte masse ting til Andreas; sko, bukse, 2 t-skjorter, bok osv. Mens jeg bare fikk en hvit topp, som jeg faktisk trengte. Har en helt lik, som jeg kjøpte da jeg og Thea var i Trondheim for rundt 1 år siden, og deeen er rett og slett slitt ut. Så vet du det.

Da vi var i byen fant jeg ut at jeg ville dra opp på en sånn butikk med masse hobbyting. Vet ikke hva den heter, men de har masse perler og masse garn der. Kjøpte garn, for jeg skal strikke lue til brosjææn. Så kul er jeg nemlig. På den butikken kjøpte jeg meg sånne perle-ting. Vet ikke hva de heter, men ser ut som skjell.. På en måte. Kan ta bilde en annen gang, i tilfelle noen skulle være spesielt interessert. I tillegg så jeg på perler som jeg skal kjøpe senere og lage armbånd av, som jeg kan bruke til den turkise bikinien min. Så det blir turkise perler og gull perler. Ellers fant jeg også noen dritfine rosa, men gjennomsiktige, perler, og noen helt blanke, så skal kjøpe av dem også, og bruke til armbånd. Det blir så bra at.

Når det gjelder rosa perler - jeg har aldri vært en spesielt rosa person; men i det siste har jeg vært skikkelig rar. Ser bare på rosa klær, plutselig har lakksko blitt så fint (jeg hater egentlig lakksko) jeg har begynt å gå med håret i flette / hestehale og jeg har kjøpt masse nye (rosa) ting til rommet mitt. Hadde det ikke vært for at jeg er 16 år kunne jeg seriøst mistenkt meg selv for å ha kommet i overgangsalderen. Ganske merkelig, at jeg bare plutselig, som 16-åring får DEN rosaperioden... I tillegg har jeg lyst til å klippe meg, men det tørr jeg nok ikke, så ingen fare for det.

Ja, så vet dere det. Ellers kjøpte jeg bursdagsgave til Thea i går, vet at det faktisk er 1 mnd og 3 dager til bursdagen hennes, men måtte bare kjøpe det jeg kjøpte. Kan selvfølgelig ikke si hva det er, i tilfelle Thea skulle finne på å lese dette. Dette minner meg på at det faktisk er under 9 mnd til bursdagen min i dag. Heyheyhey – hvor kult er ikke det liksom? Og faktisk så er det snart bare 4 mnd til JEG skal til USA. Og det skremmer meg egentlig veldig. Herregud. Får sånne anfall innimellom, bare ”djises, kor dom går d ann å bli? Ka æ ska i USA? Æ kommer ikke til å få noen venna, og ingen kommer til og skjønn ka æ prata om” osv. Mens noen andre dager føler jeg at det kommer til å bli så bra og jeg har tatt den beste avgjørelsen i mitt liv. Hm.

Har snakka en del med vertsfamilien da, de virker kjempetrivelig. Gleder meg sånn helt seriøst til å møte de. Hele familien virker så koselig og så artig. Og de kommer med forslag til hva jeg kan gjøre mens jeg er der, og de har lagt massevis av planer til ting vi skal gjøre. Åh, gleder meg.

Ser dere, det går så sykt opp og ned, i det ene avsnittet vil jeg bare holde meg hjemme til jeg er 30, og i det neste avsnittet er jeg på vei for å finne fram kofferten for å starte pakkinga..

Ja, over til noe annet. Var hos Karoline i går. Thea, Marion og Sharon var der også. Kjempekoselig. Vi var skikkelig teit og hadde latteranfall uten noen spesiell grunn til det. For noen merkelige skapninger. Vi spiste kake, potetgull og drakk brus/saft. Litt av en sunn gjeng altså. Høhø. Men koselig var det.

Jeg fant på en skikkelig bra idé til et tv-program. Hvis hele programmet bare består av en svart skjerm og stillhet, så kan tv seeren selv bestemme hva som går, for eksempel kanskje en i familien vil se barne-tv, og en i familien vil se CSI, også er det enda en til som vil se Frustrerte Fruer, så kan bare alle 3 se akkurat det de vil på tv, samtidig, uten at det blir noe bråk. God idé, ikke sant?

Tror det var ca alt, utenom at jeg muligens planlegger å gå en tur ut i dag, spesielt med tanke på all maten som har fylt hele helga. Det kommer neppe til å skje, men er jo lov å prøve seg.

Også er det forresten en ting til. Det er faktisk veldig koselig og motiverende med kommentarer. Hint.

6 kommentarer:

  1. Du har riktig hatt noe å drive med :)
    haha, overgangsalderen med rosa lyder kjent.. takk gud for at du er så ung som du er! Men merkelig nok har jeg også fått en sån rosa periode... rosa er pent.. begynner å skjønne hvorfor det er en jentefarge!!

    Så kult at du skal til USA! :D heldige du!
    Går nok kjempebra! :D

    men... jeg forsto ikke helt svart-skjerm-tvprogrammet.. så jeg bare later som jeg skjønte det og sier "så genialt!" ;D

    SvarSlett
  2. Haha, ja - veldig mye: )

    Da jeg var lita hata jeg rosa. Gikk aldri med rosa, så er egentlig litt sånn " øhh, rosa ja. mhm" men faktisk ganske fin farge egentlig. Holdt på å kjøpe meg rosa bikini, men fant ut at det kanskje ikke var så lurt, siden jeg ikke blir brun når jeg soler meg, bare rød, og da er det ikke så kult med en rosa bikini, for da ville jeg jo sett ut som en hummer eller noe...

    Jaa, tror jeg gleder meg, og at det blir bra, men innimellom får jeg litt panikk også, men tror det er bra at jeg har tenkt gjennom både bra og dårlige ting med å reise:)

    Hm, da later jeg som jeg ikke skjønte at du ikke skjønte det, og sier " tusen takk" med min aller søteste stemme!

    Neida, greia er liksom den at jeg ikke ser på tv - utenom nyhetene noen ganger, og nå i det siste har jeg faktisk begynt å følge meg på Frustrerte fruer og Privat praksis- så derfor syns jeg hele tv-greia er litt teit, så derfor fant jeg ut at tv med svart skjerm er en god idé, for da tror du at du ser på tv, selvom du ikke egentlig gjør det liksom.. på en måte.

    SvarSlett
  3. SÅN var jeg også! hatet rosa helt til jeg ble eldre :P

    hehe smart tenkt! Kipt å bli Miss hummer på stranda ;D

    Ganske vanlig med å være litt nervøs før man drar avsted på slike reiser! Det somer bra med å grue seg litt er at det er lettere å få en posetiv overraskelse når du først kommer dit! :D

    haaha, "da sier jeg hversegod og blunker!"
    Jaaa! nåå skjønte jeg det faktisk! Genialt! :D Helt enig med deg!
    Mye av det på tv er fakta talt søppel da, kunne liksågodt sett på en svart skjerm ;)

    SvarSlett
  4. Ja, egentlig sant det.. Tror det er viktig å ha tenkt igjennom både bra og dårlige ting som kan, og sannsynligvis kommer til å oppstå i løpet av et så langt opphold..

    Jeg slutta å se på tv da jeg begynte på ungdomsskola, for jeg bestemte meg for at jeg skulle konsentrere meg om skole istede for at jeg måååtte se Cæsar eller dit eller datt som kunne gjøre at karakterene mine ble dårligere ( var redd jeg kom til å få dårlige karakterer daa, men gikk jo faktisk helt greit: ) ).

    SvarSlett
  5. hehe det hørtes kjent ut jah! Men tv er ikke den største trussel for lekser etter min mening, MEN DATA derrimot! ooh den er flink til å dra karakterene ned!

    SvarSlett
  6. Huff ja. Vet ikke med deg, men vi har iallefall krav om å ha pc på skola nå. Og det er såå sykt vanskelig å konsentrere seg når man hele tiden må sjekke hvem som er på msn, om det har skjedd noe nytt på facebook osvosv. Syns pc inn i undervisninga er noe med det teiteste de har funnet på. Er jo greit å skrive på og sånt, men det er så mange som bruker den til helt andre ting (meg selv inkludert.. )

    SvarSlett