tirsdag 24. mars 2009

Copypaste

24. mars 2009

En ting som irriterer meg noe helt grenseløst er folk som leser andre sin blogg, og på en måte "stjeler" idéen til den som skriver blogg, og lager et nesten identisk blogginnlegg selv, med samme bilde, samme overskrift osv, og kaller det sitt eget. Har ikke opplevd akkurat dette selv, men har sett flere blogger av bekjente/folk jeg vet hvem er osv, som har samme bilder osv. Det er skikkelig teit synes nå jeg. Hvis man skal skrive en blogg, kan man ikke skrive sine egne tanker da ? Og hvis man skal skrive noen andre sine kan man i det minste opplyse om det da.

Over til noe annet, Susan, vertssøstera mi (hun bor ikke hjemme) kommenterte statusen min på Facebook (Spansk!) og lurte på hva det betydde – hun hadde prøvd å forstå statusene mine, men de ga ikke mening sa hun. Syns det var litt artig: )

3 kommentarer:

  1. har vært ute for samme problem, men har også kommet over noen som kopierer mine innlegg eller ideer til innlegg MEN som skriver "jeg fikk denne ideen fra Irlins blog *legger til adresse". Da er det lissom litt bedre føler jeg :)

    SvarSlett
  2. Jaa, har ikke opplevd at noen har kopiert direkte, men idéstjeling er skikkelig irriterende! Er forsåvidt helt greit om noen spørr først, og skriver hvem de har tatt det fra, og eventuelt link. Men å "utgi det som sitt eget" er ikke greit..

    SvarSlett
  3. Jepp! helt enig!!
    my plagiat ute og går på bloggene!

    SvarSlett