tirsdag 27. januar 2009

Tirsdag

28. januar 2009

Litt interessang fakta først: Tirsdag er den 2. dagen i uka, mellom mandag og onsdag. Tirsdag heter akkurat tirsdag etter den norrøne krigsguden Ty ( hvorfor akkurat tirsdag? ) og den kalles sannsynligvis Tuesday etter denne samme berømelige guden. Da ser jeg det som ganske så sannsynlig at grunnen til at det heter Martes på spansk og Mardi på fransk, er at den romerske krigsguden var Mars ? Lite å gjøre?! Betyr det at tirsdag er en ganske så krigersk dag?

Satt 2 timer på skola å venta på Thea idag, og i denne tiden kopierte jeg opp de sidene vi hadde lekse på i alle fag, slik at jeg slapp å ta med hele skolebøkene hjem. Lurt : D

Jeg og Thea dro til byen - og jeg kjøpte ingenting, utenom at jeg brukte en tilgodelapp på The Body Shop da, men det telles ikke siden det var en tilgodelapp. Ellers var håret mitt helt sinnsykt elektrisk idag, så hvis noen så meg i byen idag, og lurer på hvorfor jeg har annlagt pigg-sveis ala dette søte piggsvinet/pinsvinet(?) så var det bare noe veldig merkelig, og statisk som hadde skjedd. Så det så.

Fant ei bukse, som mamma skal kjøpe til meg : D Da jeg kom hjem fikk jeg helt ekstrem hodepine, og sovna like greit på sofaen, sov godt der i flere timer, bare for å sabotere nattesøvnen litt ekstra..

1 kommentar:

  1. Du kan velge selv om du vil skrive "piggsvin" eller "pinnsvin". Begge deler er like rett. for øvrig informasjon kan spesielt interesserte se: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=piggsvin&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j

    Hilsen
    ICanHazRettskrivning

    SvarSlett