søndag 13. juni 2010

American Wedding

13. juni 2010

Igår var det bryllup her i gården. Susan, altså vertssøster, gifta seg:) Har vært mye styr og stress og fram og tilbake som det garantert er forran et hvert bryllup. Men kan jo begynne med å si at de ble gift. Hadde aldri vært i et bryllup før, så det var en artig opplevelse. Jeg var ekstra fotograf, så jeg tok bilder med kameraet til Doug, tror jeg fikk noen ok bilder til slutt. Skal legge ut bilder istede for å beskrive og forklare. Er sikker på at bilder sier mer enn ord. Og forresten, da jeg dro fra huset kl 11 på morningen igår var det allerede 33 grader i skyggen og vaaaarmt, ikke akkurat det perfekte været å gå med brudekjole og dress i, men ingen besvimelser eller noen ting, så kan vel si at bryllupet var vellykka?

En ting jeg må si her. De 2 øverste bildene er av litt spesielle tradisjoner som jeg kan forklare litt nærmere. Vet ikke hvor mye utbredt de er, men here we go. Det første bildet er av Chris når han tar av Susan sin "garder" vet ikke hva det er på norsk, men uansett, tar av den med bare tennene, og de som står bak Susan er alle de som er singel som prøver å få tak i den når han kaster den. Det er nemlig det samme som brudebuketten som damene prøver å få tak i.

På det andre bildet lages det shots. Poenget er at gjestene får shots, og etter det skal de (som vil) stille seg i kø og betale for å danse med bruden eller brudgommen. Pengene brukes vanligvis til bryllupsreisen.




































5 kommentarer:

  1. Hei.Kjempe fine bilder. Artig å se litt forskjeller på norsk og amerikansk bryllupsfering. Det var et fint brudepar. Veldig fin kjole Susan hadde. Artig at du fikk med deg dette også,
    Klem.

    SvarSlett
  2. Heldiggris som fikk dra i bryllup! :D
    Kjempefin kjole,og så så det ut som dåkker hadde d veldig gøy :D
    Men viktigs av alt: SNART KOMMER DU HJEM <33

    SvarSlett
  3. Mamma og pappa: Litt vanskelig å se forskjeller siden jeg aldri har vært i et norskt bryllup. Men koselig meg bryllup her i USA. Susan sin kjole var helt nydelig! Klem! :)

    Thea: Jaa, æ vet:D Massse gøy og fantastisk flott kjole ja! SEES OM 4 DAGA;¤

    SvarSlett
  4. fin brulups kjole.
    sitt i storo og oppdater mæ på bloggen din. ( kom ikke inn i kina.)
    kom hjem fra klina i dag tidlig.
    ado

    SvarSlett
  5. Oda: Va det artig i Kina? Ja, kjolen va kjempefin! :) Skikkelig typisk amerikansk bryllup med 7 brudepika osv da:)

    SvarSlett