lørdag 23. januar 2010

for en effektiv måned

23. januar 2010

Nå er snart januar over, og jaaa, herregud så fort den tiden går. Har egentlig ikke fått utretta stort denne måneden, for det meste vært hjemme og sett film, spist og vært på trening. Siden juleferien har jeg vært på skola 5 dager. Ja. FEM dager. Sykt, sant? Den første uka hadde vi bare snødager, den andre uka var det skole, og den tredje uka, som er forrige uke, hadde jeg fri mandag, tirsdag og onsdag, og torsdag og fredag var jeg syk. Snakk om å slaske bort en hel måned. Føles jo nesten som sommerferien. Siden 23 desember (1 mnd) har jeg vært på skola 5 dager. Kult sier du? Enig sier jeg. Men er klar for å ta et par dager på skola nå da, men er faktisk meldt snø (og snødager?) neste uke, så får se på det.

Er enda syk, har feber fram og tilbake, vondt i halsen, forferdelig hoste, til tider hodepine og til tider kvalm, og har forresten vondt i halsen også. Spiser både vanlige (hvite) piller, lilla piller og røde piller, men blir ikke noe bedre, hvis ting ikke er betraktelig bedre imorgen skal jeg til legen. Så jippi for det..

Mine tidsfordrivere er å se på film, sove og i dag har jeg også funnet en ny ting å gjøre, nemlig tegne med pappa på msn! Eller "håndskrevet direktemelding" som det så fint heter. Super gøy! Tok selvfølgelig print screen, men fikk jo ikke de kjempegode, som Istid og Donald Duck.. Hele vertsfamilien (Beth, Doug, Susan, Chris, Nick) var veeeldig imponert!

Ja, sånn ellers går det jo som sagt i film, har sett alle de fem første Harry Potter filmene den siste uka, og i tillegg til det så jeg Titanic igår (tuta selvfølgelig øya ut, sikkert derfor jeg ikke er bra enda, fordi stemmen er enda rusten fra Titanic). Er jo sååå romantisk og Leonardo er jo såååå kjekk, åhh!
Idag så jeg Sling Blade, veldig merkelig film, og alle har sykt kult, southern aksent! Tror handlingen liksom finner sted i Mississippi eller noe i den duren. Uansett, ganske god film men ganske langstrakt og anbefales ikke når man har feber og hodepine, men ellers var den ikke så værst.


Q: Hva synes du om klassikere som Titanic, og hva med Harry Potter? Noen gang sett Sling Blade?

4 kommentarer:

  1. Syns Harry Potter er helt greit, og Titanic er fin! Har ikke sett Sling Blade :p

    SvarSlett
  2. harry potter er bra,selv om twilight er bedre syns jeg nå i det siste. titanic er en stor overvurdert film.
    har bare sett den en gang og det er nå nok.
    liker "australia" filmen og.
    har ikke sett eller hørt om sling blade.
    ado

    SvarSlett
  3. Hei. Titanic er en fin film. Husker da jeg var på kino å så den.....
    Harry Potter er jo en film som har rullet og gått her hjemme ganske mye......For ikke å snakke om bøkene, som er lest og lest og lest....Sling Blade har jeg ikke hørt om.
    Klem.

    SvarSlett
  4. Oda: Både Harry Potter og Twilight har en spesiell liten hysterisk fjortisjente plass i hjertet mitt. Æ synes at Titanic e kjempesøøøt! Og trist.. Har ikke sett Australia:)

    Mammaogpappa: Titanic e kjempefin ja! Ja, Harry Potter e jo en slager, og kan ta på sæ æra for mange barn's interesse for å les:) Dåkker kommenterte ikke antall skoledaga på benken i år:)

    June

    SvarSlett