lørdag 24. oktober 2009

Swine flu shot

24. oktober 2009

Nå har jeg vært å tatt vaksinen mot svineinfluensa. Har foreløbig ikke dødd av bivirkningene, så det er jo veldig flott:) Det eneste jeg kan kjenne er at armen min er pittelitt øm. Så forhåpentligvis er det alle bivirkningene jeg får.

Noen andre som har tatt den? Vurderer å ta den?

Jeg var veldig skeptisk pga det er en helt ny vaksine og de er enda ikke sikre på bivirkningene, så jeg håper og tror at jeg skal overleve dette. Vi får bare krysse fingrene:) Kjipt om jeg ble mer syk av vaksinen enn om jeg faktisk fikk selve svineinfluensaen.

4 kommentarer:

  1. Jeg har fått tilbud om å ta den. Men valgte å ikke ta den siden den ikke er testet på gravide ^^

    SvarSlett
  2. Hei hei! Eg fekk spørsmål om eg har lyst å ta den av vertsfaren min, men eg trur eg velge å ikkje ta den. Eg velge å heller vere sjuk i eit par daga enn å kanskje få værre bivirkningar som kan påvirke helsa mi i framtida. Eg vil ikkje ta sjansen på det, med tanke på at det er ei heilt ny vaksine. Er jo nesten som å vere med på eit eksperiment, og samtidig er det berre 70% sjanse for å få uttelling av vaksina.

    Svineinfluensaen er jo eigentlig ikkje noke farleg heller, berre som ein vanleg influensa. Det dør 1500 personar i Norge kvart einaste år av vanleg influensa, og plutselig er det krise at kanskje 5 folk har dødd av svineinfluensa. Og dei folka var jo kronisk sjuke frå før. Svineinfluensaen er jo i ferd med å dabbe av no og har eg hørt. Og eg har eit veldig godt immunforvar og, alle andre rundt meg har vore sjuk i ei veke, og eg er fortsatt frisk. Så satsa på å ikkje ta den.

    SvarSlett
  3. Æ synes det va lurt du tok den : )
    Selv om æ som e hjemme i lille bodø ork ikke ta den, for å får alltid bivirkninga av vaksina så tar ikke sjansen :$

    SvarSlett
  4. Cecilie:
    Var veldig skeptisk på å ta den siden den generelt ikke er testet på mange nok i følge meg, men har ikke hatt noen bivirkninger annet enn en litt øm overarm og anntydning til hodepine idag, men det behøver jo ikke engang være pga vaksina:)

    Linda Emilia:
    Det var de tingene jeg vurderte, å bli syk av svineinfluensaen eller kanskje få bivirkninger. Om jeg hadde vært hjemme ville jeg sannsynligvis ikke tatt den, men siden jeg er her alener, med nye bakterer osv i utgangspunktet og at jeg blir ganske raskt sykt og plukker opp andres hoste osv. I tillegg er det 5-10 elever på skolen min som har fått svineinfluensaen allerede.

    Rebecca: Håpa det va et godt valg:)

    SvarSlett