torsdag 20. august 2009

Schedule

20. august 2009

De siste dagene har jeg våknet rundt 8, og idag var ikke noe unntak. Jeg og vertsfamilien kjørte ned til byen, for der er det en slags "tursti", som er en asfaltert vei, så vi gikk ca 2 miles, som vil si ca 3,2 km.

Klokken 10:30 hadde jeg en avtale på John Marshall, for å få timeplanen min. Rådgiverne som hjalp oss var kjempekoselige, og veldig kreative når de skulle "oversette" karakterene mine fra 9,10 og vg1 for å finne ut hvor mye credit jeg hadde, trengte osv. Så fikk feks credit for norsk som et fremmedspråk; "well, it is to us!". Så faktisk så får jeg være med på graduation, jeg får diploma og alt, så det er kjempeartig!

Her på John Marshall har man de samme fagene hver dag, hele uka, så timeplanen min det første semesteret ser ca slik ut:

1. Travel WV
HR. Career prep
2. Eng La 12
3. Civic/Govt
4. Cncpl Math
5. Lunch
6. Spanish 2
7. Hmn Anat
8. Psychology

Det andre semesteret ser sånn her ut:

1. Civic/Govt
HR. Career prep
2. Hmn Anat
3. Sociology
4. Lunch
5. Cncptl Math
6. AD Fash
7. Eng La 12
8. Spanish 2

For dere som lurer:

Travel WV er om West Virginias historie, geografi, kultur og muligheter. Snakket med en lærer om hva det betyr, og hun sa at det er som en slags reklamering for staten WV, og at vi på slutten av året skal på en "studietur" til en av de plassene vi lærer om i disse timene.

HR Career prep er homeroom, dette er en klasse på 20 min tror jeg, og etter det jeg har forstått sitter man bare og får beskjeder om feks nårtid man kan melde seg hvis man vil spille tennis, og hvem man skal melde seg til osv.

Eng La 12 er engelsken. Det er den engelsken alle senior'ene må ta.

Civic/Govt dette er civics/government. Det er den samfunnsfagen seniorene må ta. Hovedvekten i faget er på government and politics og personal finance.

Cncpl Math også kalt Conceptual Math. Dette er veldig basic matte med hovedfokus på geometri og algebra.

Lunch er lunsj.

Spanish 2 spansk som bygger på at man har 1 år med spansk bak seg.

Hmn anat, dette er anatomy & physiology, som er realfagen man trenger som senior. Handler om hvordan menneskekroppen osv fungerer.

Psychology - dette er psykologi, hvordan minnet, læring, opplevelse, individuell forskjell osv virker.

Sociology. "Sociology - like I said; we are all nutz!" - Doug

AD - Fash: dette betyr " Applied Design: Fashion Merchandising". Rådgiverne sa at de bruker å lage smykker osv i denne klassen.

Ja, det var det. Etter dette spiste vi lunsj på McDonalds før vi dro tilbake til John Marshall for å få skapnummeret og skapkoden min. Man må vri massevis til høyre og venstre og ikke vri for langt og ikke stoppe opp - komplisert. Vi hadde en liten øving, gjorde det sånn 5-6 ganger, håper det har sunket sånn halvveis inn i nøtta.

På ettermiddagen kom Gail innom, hun er IC'en min, virker som ei veldig koselig dame!

Gikk en til tur og dro en tur innom WalMart, så på kameraer og mobiltelefoner med forskjellige planer. Vet ikke hva jeg skal få, fordi min telefon vil ikke låse seg opp. grr. Mens vi var inne på WalMart begynte det å STYRTregne, og det lynet og tordnet som bare det.

Vi så Wizard of Oz og spiste popcorn. Filmen er laget i 1939 elns, så kvaliteten var så som så, men det var en søt og annerledes film!




Har glemt å si at jeg begynner på skolen neste onsdag, altså den 26, og at jeg begynner kl 08:27.

2 kommentarer:

  1. ooh, det e denne onsdagen som kommer! Lykke masse til. Savna dæ, men ser jo at du har det kjempe bra der borte <33 klæm

    SvarSlett
  2. Æ veeet! Tusen takk :D Ja, har det helt fantastisk her:)

    SvarSlett