tirsdag 30. juni 2009

Girl in Oslo

30. juni 2009

Heiheihallooo!

Sto opp klokken 05:15 idag. Det er ganske så tidlig det. Var rimelig trøtt kan du tro. Flyet til meg og mamma gikk 07:15, men vi rakk det da: ) Mamma var passelig stressa, mens jeg var mest opptatt av at neste gang dette flyet skulle taes, er når JEG er på vei til USA. Det ekke lenge igjen faktisk. Nøyaktig 36 dager faktisk. Det ekke lenge det! Flyturen gikk veldig bra, og flymaten var overaskende god faktisk. Den så til og med god ut. Kan ikke huske å ha hatt så veldig gode opplevelser med flymat, men det kan jo såklart ha noe med meg, ikke maten, å gjøre.


Etter flyturen var det det vanlige stresset med bagasje, folk, dokø, angst for at bagasjen ikke kommer osv. Alt ble toppet av at alle flytogene var innstilt. Det er jo sånn passelig typisk da. Heldigvis gikk det flybusser, gikk litt saktere enn vi hadde tenkt, siden vi hadde tenkt å ta tog, men vi fikk sitte på helt til Stortinget, og derfra sprang vi oppover gatene til vi endelig kom til Henrik Ibsens gate, altså der ambassaden er. Det var så varmt, kunne lagt meg ned død på stedet. Det var ikke så ille med ventetid. Sto kanskje i kø i 50 minutter utenfor, og 40 minutter inne. Inne var det helt forferdelig. Hvis det var varmt ute, var det ingenting i forhold til inne, men hele ambassade-greia var ferdig før klokken 12 på dagen.


Legg forresten merke til den store "politibua" som gjennspeiles i skiltetxD Når ambassadebesøket endelig var ferdig var det klart for litt turist-leking. Først bar det strake veien til Slottet, der vi fotograferte flittig. Videre gikk vi såklart nedover Karl-Johan, passerte Stortinget og endel andre ting, som feks fine blomster, fontener og sånt. Turen endre på Burger King.





En god del av dagen ble brukt til å lete etter do'er, gå i butikker, klage på varmen, svette, ha det varmt, snike seg til å sitte på café'er uten å kjøpe noe osv. Kjøpte nesten ingenting. Noen armbånd fra Gina Tricot, og 1 hårstrikk/hårbånd fra Glitter. Juhu. Ellers var det bare nødvendige ting som chips, vann, brus og jordbær som ble handlet.

I 6 tida tok jeg og mamma et vanlig rutetog, som var dobbelt så billig og like raskt, fra Oslo S til Gardemoen. Dere kan tro mamma og jeg var bra kule da vi hang rundt på Oslo S. I tillegg til å være kule var vi også ganske så varme. Her er da meg, på Oslo S.

Mamma tok flyet hjem, og jeg dro til hotellet jeg skal bo på inatt, like ved Gardemoen. Hadde med jordbærene som jeg og mamma kjøpte, men ikke fikk tid til å spise, siden vi ikke gadd gå opp til en park når vi endelig fikk tak i jordbærene.. Tok en lang og deilig dusj på hotellrommet, og nå sitter jeg her med jordbær kurven og pc'n. Venter bare på sesongavslutningen i Privat Praksis, også er det kvelden på meg ja. Imorgen drar jeg av sted til Kypros! Ønsk meg lykke til:)

4 kommentarer:

  1. Hei! :) Jeg linker til bloggen din jeg. Link meg også! :) Lykke til neste år!

    SvarSlett
  2. Hei,her er livstegn fra din kjære familie som
    er i Luleå nå,mens du er på tur til Kypros.
    Vi sier bare:KOOOOOOOOS deg.
    Klem fra oss

    SvarSlett
  3. høres ut som om du har det fint.
    æ har vært syk i 4 daga nu. febern kommer og går.
    du e så voksen påhotell elt aleina!
    Odis

    SvarSlett
  4. Amy: heisann, det skal jeg gjøre vettu: )
    Mamma og pappa: tusen takk:D
    Oda: huffda;s god bedring da;o

    SvarSlett