fredag 27. februar 2009

Fortellingen om kjolen

27. februar 2009

Igår var jeg i byen; først med Agnes, fikk omvisning på Bodø og alt mulig, og etterpå var jeg på Taket med Marie, Linda og Sharon. Jeg og Agnes var forresten en tur på Kafka også, men vi kjøpte ikke noe der :) På Taket var det salat, pizza og kakao; både med og uten krem ; D Hadde vært veldig trivelig om vi gjorde kafégåing til en ukentlig ting, bare for å møtes?

Over til det jeg egentlig skulle skrive om, nemlig kjolen. Skulle jo egentlig i bursdag til Kristine idag, og denne kjolen har jeg gått å siklet på lenge, så fant ut at dette var den rette annledningen til å få den. "æ ska jo i buuursdag mamma! jammen mammaaa !". Helt imot min plan så sa mamma "det kommer ikke på tale! aldri i værdn!". Og jeg begynte sutringa, for jeg ville jo ha den kjolen! Kom etterhvert også på at 1. jeg hjalp mamma med pc'n, og 2. jeg skal jo til syden, kan bruke den mer der. Men mamma fortsatte å si "ALDRI i værdn!".

Her endret jeg taktikk, og lot temaet ligge. Heldigvis for meg viste det seg at vi fikk tilbake matteprøven idag, så etter skola dro jeg til byen, med matteprøve, et stort glis og håp om ny kjole. Gikk inn til mamma, og med en gang hun så meg sa hun " Aldri i værdn!". Derreter svarte jeg med " men mammmaaa, æ fikk 6 på matteprøven. 5 til 6 da, men uansett !". 1-0 til meg!

Mamma: "Åh, den dær ongen! Jaja, kor d va hænne du hadde den dær kjolen? Du har vel lagt den av også regna æ med !"

Så, til ære for aldedningen, som jeg ikke vet hva er, hadde jeg på meg kjolen idag, da jeg var hos Thea, et såå godt kjøp!

Fikk forresten en ny joggebukse/slaskebukse, babyrosa ( : o ) hettegenser, nye sandaler ( men det er sånne nyttige, nødvendige) og ullundertøy ( en til veldig nyttig ting). Alle disse tingene ble kjøpt på Wistex, og vil derfor legge alle under kategorien "nyttig", og er derfor ingen bortskjemt drittunge som peker på en ting og får alt slengt etter seg. Ikke alltid iallefall. Hadde ikke fått den kjolen hadde det ikke vært for mattekarakteren. Kommer aldri til å si det igjen, men mattekarakteren redda meg..

(Måtte betale 100 kr selv da, men uansett).

Har forresten nettopp sendt en ny mail til Beth og Doug, sendte mail til de igår, fikk svar idag. De vil gjerne ha meg med på ferie til Myrtle Beach, SC og på besøk til datera demmes. ( google bilde!! ) Så håper jeg rekker det, hadde vært veldig koselig!

2 kommentarer: